Wspieranie kultury i sztuki jest wpisane w naszą działalność. Dopełnieniem i zwieńczeniem jest projekt „FAKRO – okno otwarte na sztukę”.
W obrębie inicjatywy FAKRO zostało partnerem wystawy polskiego plakatu, która odbyła się w poznańskim Starym Browarze oraz stało się filią starosądeckiej Galerii IMO.
Mariaż ze sztuką pokazuje nieoczywistą odsłonę firmy z branży budowalnej. Jako FAKRO lubimy oryginalne rozwiązania, a nasza społeczność – zarówno Partnerzy, jak i Pracownicy – jest różnorodna. Sztuka uczy nas wrażliwości, chcemy nieprzerwanie przenosić ją do naszych codziennych relacji – komentuje Janusz Komurkiewicz, Członek Zarządu ds. marketingu FAKRO.
„FAKRO – okno otwarte na sztukę”, to hasło kampanii, pokazującej nowe oblicze światowego wicelidera w produkcji okien dachowcach. Kolejną realizacją w ramach kulturalnej inicjatywy po wystawie polskich plakatów w Starym Browarze w Poznaniu jest otwarcie w siedzibie FAKRO filii Galerii IMO ze Starego Sącza.
Podobnie jak polska stolarka otworowa w branży budowlanej, tak polski plakat jest w sztuce jednym z naszych najlepszych „towarów eksportowych”. To naturalne podobieństwo znalazło wyraz w Galerii na Dziedzińcu w poznańskim Starym Browarze na wystawie „Plakat wisi”. Partnerem projektu jest firma FAKRO. Mecenat realizowany jest w ramach projektu „Okno otwarte na sztukę”.
Plakat to jeden z najlepszych „towarów eksportowych” polskiej sztuki. Prace Henryka Tomaszewskiego, Romana Cieślewicza, Waldemara Świerzego czy Jana Lenicy znane są na całym świecie. W Galerii na Dziedzińcu w poznańskim Starym Browarze na wystawie „Plakat wisi” można do końca lutego 2023 r. oglądać blisko 200 prac plakacistów – od „klasyków” z lat 50. i 60. po projekty artystek i artystów młodego pokolenia.
Copyright © 2023 FAKRO. All rights reserved.