17.09 br. na sali konferencyjnej w głównej siedzibie FAKRO odbyło się uroczyste podsumowanie tegorocznych praktyk i staży studenckich. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Działu Zarządzania Kadrami, reprezentujący poszczególne działy opiekunowie uczestników praktyk, Janusz Komurkiewicz, Członek Zarządu ds. Marketingu oraz główni bohaterowie spotkania – praktykanci i stażyści. Praktyki w FAKRO realizowane są od lat. Od dwóch edycji postanowiliśmy rozpoczynać je i kończyć wspólnymi eventami, które budują relacje praktykantów i stażystów z opiekunami i firmą, pokazują kulturę otwartości i budują wizerunek firmy w oczach studentów – wyjaśnia Beata Martuś - Kołbon, zastępca dyrektora ds. personalnych.
Uroczystego otwarcia i powitania gości dokonała Halina Podgórny, dyrektor ds. personalnych. Praktyki podsumowała Agata Świerczek, specjalista ds. Rekrutacji: Łącznie FAKRO przyjęło w tym roku pod swoje skrzydła dwudziestu praktykantów i stażystów z pięciu uczelni. Gościliśmy aż dziewięciu przedstawicieli AGH, sześciu studentów PWSZ, dwóch Politechniki Krakowskiej i Uniwersytetu Rolniczego oraz jedną studentkę Uniwersytetu Ekonomicznego.
Swoimi doświadczeniami i wrażeniami z czasu spędzonego w firmie FAKRO podzieliła się z uczestnikami spotkania Kamila Prusak, studentka Politechniki Krakowskiej, która swój staż odbyła w Dziale Zarządzania Produktami, w sekcji, schody strychowe. Dzięki temu, że miałam okazję być w aż tak wielu działach i zobaczyć pracę tak wielu osób, zdałam sobie sprawę, że na studiach nie zdobędę tej wiedzy związanej ze specyfiką mojego zawodu i że warto próbować swoich sił w rożnych dziedzinach i w różnych branżach, by naprawdę odnaleźć to co chce się w życiu najbardziej robić. Pomijając fakt jak wiele się tutaj nauczyłam, to FAKRO najbardziej będzie mi się kojarzyło ze wspaniałą atmosferą i wspaniałymi ludźmi, z którymi na co dzień się spotykałam – podsumowała swoje wystąpienie Kamila Prusak.
Przyszedł czas na podsumowanie programu Ambasador Marki FAKRO Student w ramach którego FAKRO współpracuje ze środowiskami uniwersyteckimi. Ambasadorzy Marki FAKRO współpracują z nami w zakresie budowania wizerunku firmy jako atrakcyjnego przyszłego pracodawcy. Chcemy dotrzeć z naszymi ofertami pracy do jak największej liczby studentów z najlepszych uczelni – prezentowała Aleksandra Bielak, specjalista ds. szkoleń FAKRO. Chcemy umożliwić studentom poznanie naszej firmy od wewnątrz, pokazać jak działamy – dodała. W tym roku rusza druga edycja programu, do którego FAKRO już dzisiaj zaprasza studentów co najmniej drugiego roku studiów, którzy w bieżącym roku odbyli w firmie praktykę lub staż.
Arleta Bieniek, tegoroczna stażystka i uczestnik poprzedniej edycji programu Ambasador Marki FAKRO na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie podzieliła się swoimi doświadczeniami z uczestnikami spotkania, zachęcając do udziału w kolejnej edycji. Dla mnie też jest ważne budowanie swojego wizerunku i zbieranie doświadczeń zawodowych już na studiach, a program oferowany przez FAKRO daje takie możliwości. Dla przykładu, udało mi się zorganizować wycieczkę dla studentów Koła Naukowego. Moi koledzy bardzo się cieszyli, że mogą zobaczyć jak funkcjonuje firma od środka – mówiła Arleta.
Studenci odbyli praktyki i staże w Dziale Badań i Rozwoju, IT, Budowy Maszyn i Utrzymania Ruchu, Certyfikacji i Kontroli Jakości, Technologii i Organizacji Produkcji, Obsługi Rynku Krajowego i Realizacji Sprzedaży Krajowej, Zarządzania Produktami oraz na Wydziale Montażu Okien.
Łukasz Serafin, menadżer produktu, opiekun praktyk: Uważam, że organizacja staży i praktyk jest potrzebna. Firma może w ten sposób znaleźć dobrych, przyszłych pracowników. Może również na podstawie praktyk zweryfikować i zaproponować zmiany w zasadach szkolnictwa zawodowego. Organizacja stażu nie tylko pomaga w nawiązaniu dobrych stosunków ze szkołami czy uczelniami, to także pewnego rodzaju prestiż dla pracodawcy. Ewa Łukaszczyk-Haslik, Dyrektor ds. Certyfikacji i Kontroli Jakości, od lat przyjmuje na praktyki w swoim dziale młodych ludzi, którzy w tym czasie mają okazję zapoznać się z pracą laboratorium kontroli jakości, ale również innych wydziałów produkcyjnych. Uważam, że takie praktyki są potrzebne i są doskonałym narzędziem promującym naszą firmą na zewnątrz. Dzięki praktykom wielu studentów ma możliwość zapoznania się z działaniem tak dużej organizacji jak FAKRO. Część z nich w przyszłości może podjąć pracę w naszej firmie. Mamy zresztą kilka osób, które odbywały praktykę czy staż w FAKRO i zdecydowały się związać z naszą firmą na dłużej. Dużym zainteresowaniem studentów cieszy się od wielu lat Dział Badań i Rozwoju, goszczący w tym roku trzech praktykantów i jednego stażystę. Budujemy pozytywny wizerunek firmy dając jednocześnie możliwość rozwoju i poznania pracy w DBiR od podszewki. Myślę, że dla stażysty i praktykantów była to okazja do zdobycia nowego doświadczenia, nowych umiejętności oraz poznania ewentualnego przyszłego pracodawcy. Dla FAKRO natomiast była to okazja rozreklamowania się i wstępnego rozpoznania potencjalnych pracowników – mówi Piotr Żak, konstruktor i opiekun stażystów.
Bardzo się cieszę z tego spotkania. To sukces marki FAKRO. W Polsce bardzo dużo się zmienia. Zmieniło się podejście do pracy, ale zmienił się też bardzo marketing na przestrzeni dwudziestu lat. Dawniej mówiliśmy o cechach, zaletach i parametrach produktu. Później promowaliśmy korzyści, jakie produkt daje klientowi. Dzisiaj mamy do czynienia z kolejną rewolucją. Najlepszym marketingiem są przecież ludzie, dlatego program Ambasador Marki FAKRO jest dla nas tak ważny. Bo to ludzie tworzą markę, zarówno pracownicy, ale także Państwo, którzy wybraliście naszą firmę na praktykę – spuentował Janusz Komurkiewicz, członek zarządu ds. marketingu FAKRO.
Copyright © 2024 FAKRO. All rights reserved.