Udostępnij

FAKRO na targach BUDMA 2019

Dzień 1

Za nami uroczyste otwarcie już 28 edycji Międzynarodowych Targów Budownictwa i Architektury BUDMA 2019. W inauguracji wzięli udział przedstawiciele Sejmu i Senatu, korpusu dyplomatycznego i konsularnego, władz, administracji regionalnej i ogólnopolskiej,  izb i stowarzyszeń branżowych i ogólnogospodarczych, a także media i wystawcy.

Jednym z otwierających targi był Janusz Komurkiewicz, Prezes Zarządu Polskie Okna i Drzwi i jednocześnie Członek Zarządu ds. Marketingu FAKRO. W swoim wystąpieniu zaakcentował, że polska gospodarka przeżywa rozkwit. Polska stolarka ma się bardzo dobrze. Polska jest liderem w eksporcie okien w Europie i wiceliderem na świecie, a BUDMA jest jednym z największych branżowych wydarzeń, na które wracam z wielkim sentymentem i które ubogacają wszystkich zgromadzonych wieloma doświadczeniami - skomentował Janusz Komurkiewicz.

W trakcie uroczystej ceremonii inauguracji targów zostały wręczone nagrody Ministra Inwestycji i Rozwoju, które przekazał Artur Soboń, sekretarz ministerstwa, a także Złote Medale MTP 2019.

Złoty Medal MTP od 40 lat jest symbolem prestiżu, wręczanym za innowacyjne produkty zmieniające oblicze gospodarki. Jeden z medali trafił do firmy FAKRO za bramę garażową BSS Supreme serii INNOVIEW Line, którą odebrał Arkadiusz Gurba, menadżer produktu FAKRO.

Firma FAKRO otrzymała również wyróżnienie Acanthus Aureus ("Złoty Akant") przyznawane wystawcom za najlepsze zaprezentowanie wizji stoiska połączone ze strategią marketingową firmy.  Nagrodę odebrał Sławomir Gawlik, Dyrektor Marketingu Grupy FAKRO.

W tym roku po raz pierwszy przyznano nagrodę Architecure Design Award, którą otrzymały BAAS Arquitectura, Grupa 5 Architekci i MAŁECCY Biuro Projektowe za projekt siedziby Wydziału Radia i Telewizji im. Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego, w którym zostały zamontowane produkty FAKRO.

W ramach imprez towarzyszących rozpoczęły się otwarte zawody dekarskie TURBO DEKARZ, których organizatorem są Polskie Stowarzyszenie Dekarzy i BUDMA, a Złotym Partnerem została firma FAKRO. Zawody będą trwały przez wszystkie dni targów. Cyklicznie odbywać się będzie także Monteriada, podczas której montowane będą markizy VMZ Solar i VMB Solar.

 

Podczas pierwszego dnia targów stoisko FAKRO odwiedził Minister Inwestycji i Rozwoju Jerzy Kwieciński

 

W tym roku na głównym stoisku FAKRO oprócz okien dachowych, okien do dachów płaskich i schodów strychowych, prezentowana jest  również kompleksowa oferta stolarki otworowej INNOVIEW Line. Zobaczyć można m.in. drzwi wejściowe, bramy garażowe - w tym nagrodzona brama garażowa BSS Supreme oraz aluminiowo-drewniane okna tarasowe HST i HST Sky.

Na drugim, dekarskim stoisku FAKRO  nie brakuje atrakcji dla zwiedzających. Można tam zasięgnąć porady z zakresu dobrego montażu stolarki otworowej oraz wziąć udział w "piłkarskim" konkursie.

Dzień 2

Konferencja prasowa „Światło, bryła, sztuka – kompleksowa oferta stolarki FAKRO”

Najważniejszym wydarzeniem dnia była konferencja prasowa „Światło, bryła, sztuka – kompleksowa oferta stolarki FAKRO” dla dziennikarzy i architektów, w której gościem specjalnym był Robert Konieczny – uznany architekt, Ambasador marki FAKRO.

Podczas konferencji została zaprezentowana kompleksowa oferta firmy FAKRO w nawiązaniu do idei projektu. Każdy z nas powinien czuć się w swoim domu komfortowo i dobrze. Zapewniają to dobrze doświetlone wnętrza, ponieważ światło daje nam poczucie bezpieczeństwa i spokoju. Nasz dom nie jest tylko pomieszczeniem, a miejscem tętniącym życiem, w którym możemy być sobą. Nasz dom, to nasze osobiste dzieło sztuki, którego zaprojektowanie i wyposażenie umożliwia nasza kompleksowa oferta stolarki otworowej – komentuje Janusz Komurkiewicz, członek zarządu ds. marketingu FAKRO.

Robert Konieczny zaakcentował rolę dużych przeszkleń. Za ich pośrednictwem widok staje się integralną częścią naszego domu. To co zewnętrzne jest spójne z wnętrzem. Dzięki takim rozwiązaniom czujemy się wypoczęci, żyjemy inaczej, bardziej. Jednocześnie zwrócił uwagę, że produkty FAKRO INNOVIEW Line są produktem innowacyjnym, a marka FAKRO jest jedną z wizytówek Polski na arenie międzynarodowej. Połączenie artystycznej wizji z branżowym doświadczeniem zaowocuje doskonałą współpracą – spointował Janusz Komurkiewicz.

Więcej szczegółów w poniższej relacji z konferencji. Zachęcamy do obejrzenia materiału.

Zobacz zapis z konferencji na Facebooku

Konferencja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Wzięło w niej udział ponad sto osób. Była preludium do długofalowej współpracy z architektem Robertem Koniecznym.

TURBO DEKARZ – otwarte zawody dekarskie

Rozpoczęto także II edycję otwartych zawodów dekarskich „TURBO DEKARZ”, które rozgrywają się nieopodal stoiska dekarskiego FAKRO. Organizatorzy zaplanowali trzy tory przeszkód z dziesięcioma stanowiskami konkursowymi, na którym uczestnicy mają do wykonania inne zadanie: w tym quizy, krzyżówki, zadania sprawnościowe, szybkościowe, sprawdzające precyzję i umiejętność pracy zespołowej. Jedną z konkurencji jest montaż na czas markizy do okien dachowych AMZ Solar oraz markizy do okien pionowych VMZ Solar. Firma FAKRO jest Złotym Partnerem II edycji zawodów. Zawody będą trwały do najbliższego piątku. Od wielu lat współpracujemy z Polskim Stowarzyszeniem Dekarzy. FAKRO nie mogło zabraknąć na tym wydarzeniu – komentuje Andrzej Szczygieł, kierownik ds. współpracy z wykonawcami.

Finał konkursu „Szkice architektoniczne”

Dzisiaj miał również finał konkursu „Szkice architektoniczne”, którego sponsorem była firma FAKRO. Konkurs skierowany był do studentów architektury oraz uczniów liceów plastycznych i techników budowlanych. Organizatorem od pięciu lat są Międzynarodowe Targi Poznańskie, a Partnerem Merytorycznym wydarzenia jest Izba Architektów RP. Cieszymy się, że możemy wesprzeć młodych, zdolnych artystów, rozpoczynających ścieżkę zawodowej kariery – komentuje Małgorzata Respekta-Paszkiewicz, starszy specjalista ds. współpracy z architektami.

Konferencja prasowa POiD

Konferencję prasową związku Polskie Okna i Drzwi otworzył dyrektor targów BUDMA p. Dariusz Muślewski a prowadzącym był prezes POiD p. Janusz Komurkiewicz.

Związek Polskie Okna i Drzwi jest reprezentantem producentów stolarki budowlanej zrzeszającej ponad 120 liderów branży. Celem związku jest ciągłe dbanie o podnoszenie jakości produktów stolarki otworowej, a także edukowanie o ważności i konieczności dobrego montażu produktów.

POiD jest pomysłodawcą i organizatorem odbywającej się już od kilku lat, podczas targów BUDMA, Monteriady. Prowadzi również szereg innych ważnych projektów, jak na przykład cykliczne zjazdy producentów w ramach Kongresu Stolarki Polskiej. W trakcie tych spotkań omawiane są potrzeby szeroko pojętych zmian oraz wytyczane są kierunki rozwoju branży. Mają one na koncie kilka dużych sukcesów: wprowadzenie od 2019 r. przez rząd ulgi termomodernizacyjnej oraz zainicjowane stworzenia nowego zawodu montera stolarki budowlanej, który został wprowadzony do szkół budowlanych od września 2018 r..

Ponadto związek prowadzi kampanię promującą dobrą jakość wykonawstwa Dobry Montaż, w ramach której wydaje czasopismo dla uczniów szkół budowlanych i monterów, prowadzi pokazy i szkolenia, nagrywa spoty reklamowe. Twarzą kampanii jest EDMOND – fachowiec idealny.

Nowym projektem związku Polskie Okna i Drzwi prowadzonym w ramach programu rządowego „Czyste Powietrze” jest projekt „Wymień stolarkę”. Jesteśmy mocno zaangażowani w propagowaniu i promowaniu potrzeby dbania o jakość powietrza. Tylko dzięki kompleksowej termomodernizacji budynków, w tym wymianie stolarki na produkty energooszczędne, możemy wpłynąć na jego znaczącą poprawę. – mówił prezes Janusz Komurkiewicz.

Na koniec spotkania z dziennikarzami prezes POiD poinformował o zmianach organizacyjnych i wizualnych – zaprezentował nowy wizerunek graficzny związku.

Dzień 3

Turniej Budowlany „Złota Kielnia”

Dzisiaj rozpoczął się finał 48 turnieju budowlanego „Złota kielnia” skierowanego do uczniów szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski. Uczestnicy zmierzyli się w pięciu kategoriach, z których profesjonalne jury w dniu jutrzejszym wyłoni najlepszego malarza, posadzkarza, murarza, instalatora i dekarza.

Formuła konkursu jest zbliżona do zewnętrznych egzaminów zawodowych, co pozwali uczestnikom sprawdzić przygotowanie do pracy w zawodzie. Laureaci konkursu, decyzją MEN, będą zwolnieni z części pisemnej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.

FAKRO po raz kolejny jest sponsorem generalnym turnieju oraz sponsorem zawodu dekarz. Sześcioosobowa drużyna dekarzy, pod czujnym okiem Piotra Michalika, Kierownika Zespołu ds. Technicznej Obsługi Szkoleń – montowała okna FTP-V wraz z kołnierzem EHV-AT Thermo i pakietem kołnierzy izolacyjnych XDP, markizę AMZ oraz ławę kominiarską.

Jutro podczas uroczystej gali poznamy zwycięzców.

Pochód z orkiestrą dętą. Wizyta u partnerów PSD

Tradycyjnie jak co roku na stoisku głównym FAKRO pojawił się pochód z orkiestrą dętą, który wizytę składał wszystkim partnerom Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy zapraszając do wspólnego przemarszu na oficjalne rozpoczęcie kongresu PSD.

Jubileuszowy Kongres Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy

W tym roku Polskie Stowarzyszenie Dekarzy obchodzi 20 lecie powstania. W trakcie przemówienia otwierającego KONGRES prezes PSD p. Bogdan Kalinowski podsumował dotychczasowe osiągnięcia informując, że obecnie stowarzyszenie to 14 oddziałów terenowych, 570 firm dekarskich, w których pracuje ponad 5 tys. dekarzy. PSD dodatkowo wydaje magazyn dla profesjonalistów Nasz Dekarz, prowadzi cykliczne szkolenia podnoszące kwalifikacje dekarzy, jest organizatorem Mistrzostw Polski Młodych Dekarzy, otwartych zawodów Turbo Dekarz, a także pomysłodawcą projektu Zawód Przyszłości – Dekarz.

Podczas spotkania zaprezentowano Hymn Dekarzy oraz wręczono podziękowania partnerom za wsparcie i zaangażowanie podczas ostatnich Mistrzostw Świata Młodych Dekarzy, które miały miejsce w Rydze. Podziękowania dla firmy FAKRO odebrał Janusz Komurkiewicz – członek zarządu ds. marketingu FAKRO.

Finał otwartych zawodów dekarskich Turbo Dekarz

Podczas Kongresu PSD zostali ogłoszeni zwycięzcy otwartych zawodów dekarskich Turbo Dekarz, które miały miejsce na stoisku Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy sąsiadującym ze stoiskiem dekarskim firmy FAKRO – złotym partnerem zawodów. W zawodach Turbo wzięły udział 22 dwuosobowe drużyny (w tym dwie kobiety) w 10 konkurencjach. Nagrodzone zostały trzy najlepsze drużyny:

  • 3 miejsce GRATKI
  • 2 miejsce ERA DACHY
  • 1 miejsce POZNANIOKI

Serdecznie gratulujemy!