Pierwsze okna FAKRO

Historia firmy

2013

W ofercie FAKRO pojawiły się kolejne, innowacyjne produkty:

Okno typu F przeznaczone do montażu na dachu płaskim wyposażone w innowacyjny pakiet szybowy, który charakteryzuje się bardzo dobrymi parametrami energooszczędnymi i nowoczesnym wyglądem. Wykonane w dowolnym rozmiarze ( w zakresie od 60x60 do 120x220 cm) pozwala na wymianę istniejących naświetli, często o niestandardowych wymiarach, które nie spełniają obecnych wymagań termoizolacyjnych. Okno jest dostępne w trzech wersjach: DEF – otwierane elektrycznie, DMF – ręcznie za pomocą drążka i DXF – nieotwierane. W wersji elektrycznej okno DEF posiada detektor deszczu, który automatycznie uruchamia funkcję zamykania otwartego skrzydła w czasie pojawienia się opadów. Jego konstrukcja umożliwia montaż akcesoriów przeciwsłonecznych.

Markiza VMZ Solar do okien pionowych - sterowana automatycznie, za pomocą pilota lub ręcznie, zapewnia pomieszczeniom napływ naturalnego światła oraz poprawia warunki pracy (likwiduje zjawisko refleksów, szczególnie przy pracy z komputerem).

Produkowane przez FAKRO membrany dachowe EUROTOP T150 i T180 uzyskały niemiecki certyfikat ZVDH. Przyznawany przez Niemiecki Związek Dekarzy certyfikat jest nie tylko potwierdzeniem bardzo dobrych parametrów użytkowych membran i najlepszej jakości materiału, ale także otwiera kolejnym produktom FAKRO drogę na rynki niemieckojęzyczne.

FAKRO otrzymało tytuł Orła Polskiej Stolarki 2012. Prestiżową nagrodę nowosądeckiemu przedsiębiorstwu przyznała Rada Programowa IV Kongresu Stolarki Polskiej. FAKRO nagrodzono w kategorii „Lider Eksportu Polskiej Myśli Technicznej”. To wyróżnienie przyznawane najlepszym eksporterom rozwiązań stolarki budowlanej, produkującym w Polsce, którzy przyczyniają się do promowania polskich okien, drzwi, bram, rolet oraz komponentów do ich produkcji, a przede wszystkim do eksportu polskiej myśli technicznej .

Po raz kolejny FAKRO nagrodzono tytułem Złotej Marki Budowlanej w kategorii okna dachowe. Prestiżowe, branżowe wyróżnienie przyznawane jest na podstawie wyniku rankingu sporządzonego na podstawie badań przeprowadzonych przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku - eksperta w dziedzinie badań sektora budowlanego. Za utrzymywanie wysokiej pozycji na rynku od co najmniej trzech lat, Centrum uhonorowało FAKRO także statuetką Czempiona Roku 2013.

FAKRO zyskało kolejną nowa spółkę – FAKRO Dania

 

2012

Na rynku pojawia się nowy produkt FAKRO - sterowana elektrycznie markiza AMZ Z-Wave. 
To innowacyjne oferta, która stanowi połączenie skuteczności ochrony przed nagrzewaniem z najwyższym komfortem użytkowania. Markiza zasilana jest prądem z sieci elektrycznej i sterowana za pomocą pilota lub przełącznika naściennego w bezprzewodowym systemie sterowania radiowego Z-Wave. Dzięki bocznym prowadnicom można ją zatrzymać w dowolnej pozycji.

Produkowane przez FAKRO dachowe okno balkonowe FGH-V P2 Galeria zyskało niezwykle cenną nagrodę. Innowacyjny produkt docenili sami konsumenci, którzy dachowy balkon uznali za najlepszy produkt budowlany roku 2012 w ramach konkursu pod hasłem „Wybór konsumenta” ogłoszonego przez organizatorów Międzynarodowych Targów Poznańskich.

FAKRO zostało laureatem XIX Konkursu Dobry Wzór 2012, zorganizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Najwyższą ocenę jury zyskało dachowe okno balkonowe FGH-V Galeria. W swoim uzasadnieniu jurorzy zwrócili uwagę „..na innowacyjną koncepcję składanego balkonu na skośnej powierzchni dachu." Dotychczas przestrzeń pod skosami była powierzchnią niewykorzystaną, a balkony można było montować jedynie na ścianach pionowych. Firma Fakro i jej dział badań i rozwoju w odważny sposób przełamali stereotyp tworząc produkt nowoczesny, praktyczny i udowadniający, że balkon na dachu to rozwiązanie nie tylko możliwe, ale i bardzo praktyczne.

Firmę nagrodzono tytułem Filar Polskiej Gospodarki. Prestiżową nagrodę nowosądeckiemu przedsiębiorstwu przyznała redakcja „Pulsu Biznesu”, która wspólnie z agencją badawczą TNS Pentor rokrocznie opracowuje ranking przedsiębiorstw budujących sukces polskiej gospodarki. Uhonorowanie FAKRO tytułem Filar Polskiej Gospodarki to przede wszystkim docenienie roli, jaką firma z Nowego Sącza odgrywa w budowaniu siły polskiej gospodarki.

Produkowana przez FAKRO automatyczna roleta ARZ to kolejny produkt sądeckiej firmy, który dołączył do znanego na całym świecie systemu Z-Wave, bezprzewodowego systemu umożliwiającego połączenie w jedną sieć sprzętu elektrycznego, takiego jak oświetlenie, termostaty, alarmy, komputery, telefony, klimatyzacja oraz sterowanie elektrycznymi oknami i roletami. Skomunikowane ze sobą urządzenia można zdalnie obsługiwać za pomocą jednego pilota.

Grupa FAKRO zyskała nowa spółkę dystrybucyjną – FAKRO Czechy
 

2011

Sukcesy FAKRO na rynku globalnym zostają uhonorowane Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP.
W ofercie handlowej FAKRO pojawiają się nowe produkty:

  • okno balkonowe FGH-V Galeria które po otwarciu tworzy balkon na poddaszu a po zamknięciu zamienia się w typowe okno dachowe,
  • okno obrotowe FTP-V P2 pod nazwą Secure, z systemem wzmocnienia konstrukcji okna topSafe oraz dodatkowymi rozwiązaniami, które zabezpiecza przed róznymi sposobami włamania,
  • superenergooszczędne okno FTT U8 Thermo, dostosowane do potrzeb budownictwa pasywnego, które jest najbardziej energooszczędnym oknem dachowym na rynku o współczynniku Uw = 0,58W/m2K.

FAKRO uzyskuje przyznawany przez europejskie służby celne prestiżowy certyfikat Authorised Economic Operator (AEO). Uznawany na terenie całej Unii Europejskiej Certyfikat podnosi bezpieczeństwo wymiany handlowej z partnerami spoza Unii Europejskiej.
Dalszy rozwój dystrybucji i logistyki. Powstają dwie nowe spółki dystrybucyjne: FAKRO Italia oraz FAKRO Czechy. We Francji, w Paryżu, oraz We Włoszech, w Veronie następuje rozbudowa centrów logistycznych.

Rozpoczęcie działań eksportowych do Brazylii.
 

2010

FAKRO wprowadza na rynek najwyższe jednoramowe okno dachowe na świecie. Okno proSky, bo taka jest jego nazwa, ma podwyższoną oś obrotu, dzięki czemu może osiągać wysokość do 180-ciu a nawet 206-ciu cm. W tym rozwiązaniu większą powierzchnię przeszklenia osiągnięto poprzez powiększenie długości, a nie szerokości, przez co okno dopasowane jest do standardowych rozstawów krokwi i doskonale doświetla pomieszczenia.

Prezes Zarządu FAKRO Ryszard Florek zostaje laureatem nagrody Przedsiębiorca Roku 2010. Kapituła polskiej edycji międzynarodowego konkursu Entrepreneur of the Year, organizowanego przez firmę doradczą Ernst&Young nagrodziła Prezesa FAKRO za"zbudowanie od podstaw międzynarodowego przedsiębiorstwa, które odniosło spektakularny sukces na światowych rynkach".

FAKRO rozwija własną sieć dystrybucyjną i logistyczną w Hiszpanii, gdzie zakłada spółkę dystrybucyjną FAKRO Spain. W miejscowości Valladolid firma otwiera własny magazyn, który łącznie z pomieszczeniami biurowymi zajmuje powierzchnię 1500 m².
Firma zdobywa rynki Dalekiego Wschodu. FAKRO eksportuje do Japonii pierwsze okna dachowe i schody strychowe.

 

2009

Firma wprowadza nowatorskie rozwiązanie podnoszące bezpieczeństwo antywłamaniowe pomieszczeń. W oknach dachowych FAKRO pojawia się system wzmocnienia konstrukcji topSafe, który podnosi odporność okna na włamanie.

Jako jedyny producent w branży okien dachowych firma FAKRO uzyskuje certyfikat TÜV SÜD. Przyznawany przez niemiecką organizację certyfikującą staje się ważnym argumentem potwierdzającym najwyższą jakość okien dachowych FAKRO.

Rozwija się dystrybucja i logistyka. We Wrocławiu i Pruszczu Gdańskim FAKRO otwiera własne magazyny regionalne.

Rozpoczęcie eksportu produktów FAKRO do Szwajcarii.
 

2008

FAKRO posiada około 15% udziałów w światowym rynku okien dachowych i jest liderem w Polsce. Zatrudnia ponad 3 tysiące osób. Jej roczne przychody zbliżone są do miliarda złotych, posiada kilkanaście, własnych firm dystrybucyjnych w całym świecie. Jest też jednym z najbardziej innowacyjnych polskich przedsiębiorstw z najbardziej nowoczesnym biurem projektowym w Polsce (kilkadziesiąt patentów).
 

2007

Powstaje kolejna spółka dystrybucyjna Fakro Dachflächenfenster GmbH w Austrii.
 

2006

FAKRO to grupa firm, w skład której wchodzi 5 zakładów produkcyjnych w Polsce oraz 10 zagranicznych firm dystrybucyjnych. 
 

2005

Firma zdobywa rynki Dalekiego Wschodu. W Chinach, zostaje uruchomiona fabryka okien dachowych i schodów strychowych.
 

2004

W Słowacji FAKRO powołuje spółkę dystrybucyjną FAKRO Słowacja.
 

2003

FAKRO rozwija dystrybucje i logistykę w Stanach Zjednoczonych, gdzie zostaje zarejestrowana spółka dystrybucyjna FAKRO America. Do pełnej palety produktów do zabudowy poddasza dołączają schody strychowe.
 

2002

Grupa FAKRO powiększa się o nową spółkę dystrybucyjną – FAKRO Francja.
 

2001

Zdobywamy nowe obszary we wschodniej Europie. W Rosji FAKRO zakłada kolejną spółkę dystrybucyjną - FAKRO Rosja, a na Ukrainie otwiera zakład produkcyjny FAKRO Orbita.
 

2000

Za granicą rozpoczynają działalność dwie spółki dystrybucyjne: na Węgrzech FAKRO Magyarország Kft.w Wielkiej Brytanii FAKRO GB Limited.
 

1998

FAKRO zdobywa kolejne rynki zagraniczne. W Niemczech powstaje spółka dystrybucyjna FAKRO Dachfenster GMBH. Na Ukrainie zostaje uruchomiony zakład produkcyjny FAKRO Lwów.
 

1996

Dynamiczny rozwój produkcji wymaga budowy kolejnych obiektów. Obecnie łączna powierzchnia hal produkcyjnych wszystkich zakładów wynosi 100 tysięcy metrów kwadratowych – to aż 10 pełnowymiarowych boisk piłkarskich!
 

1994

Zaledwie trzy lata później FAKRO rozpoczyna produkcję na eksport - wyrusza pierwszy transport okien do Holandii. W niedługim czasie nowosądecki producent rozpoczyna podbój kolejnych rynków zagranicznych: francuskiego i słowackiego.
 

1991

Pierwsze okno dachowe pod nazwą FAKRO schodzi z linii produkcyjnej w Nowym Sączu.
 

1986

Początki firmy sięgają 1986 roku. Ryszard Florek – obecny prezes i właściciel spółki zakłada w Tymbarku Zakład Stolarki Budowlanej Florad.