Niemiecki dziennikarz walczący o pozycję Polski w UE z wizytą w FAKRO

W dniach 11-12.05 br. firmę FAKRO, czołowego producenta okien dachowych odwiedzili Thomas Schmid, były redaktor naczelny i obecny dziennikarz Die Welt oraz Adam Krzemiński, dziennikarz Polityki.

Absolutnym obowiązkiem było uczynienie z Polski jednego z kluczowych graczy Unii Europejskiej” - tak o sytuacji Polski w Europie pisze w swojej książce Thomas Schmid. Na kartach książki „Europa umarła, niech żyje Europa” autor opisuje także przypadek firmy FAKRO, która od lat walczy o prawo do uczciwego konkurowania na rynku europejskim. Rozwój polskiej firmy poprzez nieuczciwe praktyki utrudnia duński konkurent. Autor przypomina o ważnej roli Komisji Europejskiej, której podstawowym zadaniem powinno być zapewnienie warunków uczciwej konkurencji.

Podczas wizyty na Sądecczyźnie dziennikarze mieli okazję zobaczyć jak od kuchni wygląda produkcja okien dachowych, ale także usłyszeć i zobaczyć jak Sądecczyzna rozwija się w sferze społecznej, turystycznej i gospodarczej. 12 maja w siedzibie FAKRO odbyła się szersza debata na temat atutów i problemów z jakimi boryka się region. Doświadczeniami podzielili się z gośćmi Jan Załubski, właściciel firmy Zet Transport, który opowiedział o problemach z jakimi borykają się polskie firmy transportowe, Jan Golba, burmistrz Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna oraz prezes Zarządu Stowarzyszenia Gmin Uzdrowiskowych RP, a także Paweł Kukla, prezes Zarządu Sądeckiej Izby Gospodarczej.

Wizyta Thomasa Schmida była jedną z dwóch wizyt w Polsce połączonych z promocją książki „Europa umarła, niech żyje Europa”.